dinsdag 11 november 2008

Joran is geen vriend van mij

In de Pers een aardig artikel over Peter de Vries en zijn recente uitzending. Peter worden een paar vragen gesteld omtrent vrouwenhandel omdat ook Cor van Hout beschuldigd is van vrouwenhandel.

Peter R., wat vindt u van vrouwenhandel?

Iedereen is er tegen. Het lijkt me niet iets waar je voor kunt zijn.

Het OM heeft sterke aanwijzingen dat er bij de Alkmaarse prostitutieramen die voorheen in het bezit waren van uw geliquideerde vriend Cor van Hout sprake is van vrouwenhandel.

Dat is helemaal niet zeker. Dat zou je aan hem moeten vragen.

Dat kan niet meer. Maar waren Van Houts banden met het criminele circuit lastig in uw vriendschap?

Het feit dat ik met hem bevriend was, betekent niet dat ik alles wat hij deed goedkeur. Ik keurde ook de ontvoering van Freddy Heineken af en het feit dat Cor veel dronk.

Sprak u hem er wel eens op aan?

Ik ga niet iedereen de maat nemen. Soms zijn mensen juist interessant door de dingen die ze doen. Ik raakte met hem bevriend toen ik werkte aan het boek over hem. Het was geen vriendschap waarin alles werd besproken.

U neemt Joran van der Sloot wel de maat.

Joran is geen vriend van mij.

Dat laatste lijkt me een veelzeggend antwoord. Klaarblijkelijk is een en dezelfde verdenking het wel waard om breeduitgemeten op TV te komen als je géén vriend vam Peter bent en niet als je wél een vriend van Peter bent. Klaarblijkelijk is vrouwenhandel minder erg als je een vriend van Peter bent.

Joran is geen vriend van mij' - dinsdag 11 november 2008 - DePers.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten